سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

اگر از رنگ های یک دست و ساده برای پوشش دیوارهای منزل خسته شده اید یا بوی رنگ شما را آزار می دهد بهترین چاره برای شما استفاده از کاغذدیواری است .

کاغذ دیواری های امروزی حتی قابل شستشو بوده و به راحتی با دستمالی مرطوب تمیز می شوند.

 

چرا کاغذ دیواری؟

استفاده از کاغذ دیواری این امکان را فراهم می کند که به جای طرح های ساده و محدود قابل اجرا با رنگ های ساختمانی، گستره وسیعی از طرح ها و حتی بافت های گوناگون را انتخاب کنیم.

 اگر به منزل جدیدی نقل مکان می کنید یا قصد دارید دکوراسیون منزلتان را عوض کنید، پیش از آن که با یک نقاش ساختمانی قراردادی عقد کنید به امکانات دیگری که برای پوشش دیوارهای منزلتان وجود دارند نیز بیاندیشید. به عنوان مثال، چرا این بار از کاغذ دیواری استفاده نمی کنید؟

اگر از رنگ های یک دست و ساده برای پوشش دیوارهای منزل خسته شده اید یا بوی رنگ شما را آزار می دهد بهترین چاره برای شما استفاده از کاغذدیواری است.

کاغذ دیواری نسبت به رنگ امکان مانور بیشتری در تصحیح نمای ظاهری خانه در اختیار ما قرار می دهد به عنوان مثال برای کوتاه تر جلوه دادن ارتفاع سقف یک اتاق به راحتی می توانیم از کاغذهایی با طرح های افقی استفاده کنیم و یا استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار علاوه بر عمق بخشیدن به دیوارهای اتاق، صدای محیط را نیز جذب می کنند و نسبت به سطوح براق و صیقلی دیوارهای رنگ شده از انعکاس صدا جلوگیری می کنند.

همچنین طرح های بسیار متنوع کاغذدیواری های امروزی پاسخگوی هر نوع سلیقه ای هستند. چنانچه فضایی آرام و آرامش بخش را می پسندید از انواع کاغذ دیواری های گلدار با رنگ های ملایم استفاده کنید و یا چنانچه از فضایی پرانرژی و زنده لذت می برید کاغذ دیواری هایی با رنگ های درخشان و شاد و طرح های مدرن و هندسی را به کار ببرید.

 کاغذ دیواری در گذر زمان

کاغذ دیواری پس از دهه هفتاد قرن بیستم که سال های طلایی رواج خود را طی کرد مورد کم توجهی قرار گرفت و پس از این دوران ناگهان به یک پوشش ارزان تبدیل شد که تنها توسط طبقه کم بضاعت و یا مهمانسراهای ارزان قیمت برای پوشاندن دیوارهای بدساخت و یا دارای نقص استفاده می شد.

اما اینک در ابتدای قرن بیست و یکم با پیشرفت تکنولوژی ساخت و کاغذهای مقاوم با انواع بسیار متنوع چاپ، نسل جدید کاغذهای دیواری جای خود را در دنیای دکوراسیون بازیافته اند.

 

پیشرفت تکنولوژی در تولید کاغذ دیواری به این معنا است که امروزه کاغذ دیواری ها از مواد متنوعی مانند پارچه ها، الیاف گیاهی و یا براده های چوبی و فلزی تهیه می شوند، در حالی که وجود آستری از پارچه و پی. وی. سی (PVC) موجب دوام قابل ملاحظه آن ها می گردد. کاغذ دیواری های امروزی حتی قابل شست وشو بوده و به راحتی با دستمالی مرطوب تمیز می شوند.

به این ترتیب شاید بهتر باشد نام این محصول را از «کاغذهای دیواری» به «پوشش های دیواری» تغییر دهیم: پوشش های طرح دار برای دیوار که به عنوان جایگزینی برای رنگ های ساختمانی بر روی سطح دیوار چسبانده می شوند.

 

انتخاب یک طرح مناسب

طرح هایی که برای پوشش دیوار هر یک از اتاق ها به کار می برید باید با روح و کاربرد آن فضا متناسب باشد. طرح های گل دار، هندسی و یا تصویری هر یک اثری خاص برروی حالات و احساس افراد باقی می گذارند.

برای مثال استفاده از طرح شطرنجی در کف یک فضا احساس حرکت و عدم سکون را در بیننده ایجاد می کند به طوری که شما به عنوان بیننده احساس می کنید مایل به نشستن نیستید بلکه دوست دارید بدون توقف در طول مسیر پوشیده از این طرح حرکت کنید. از این رو از طرح های شطرنجی برای پوشش کف رستوران هایی که انواع ساندویچ و غذاهای مشابه را عرضه می کنند و غذا در آنها به صورت سریع سرو می شود استفاده می کنند.

 اما استفاده از کاغذ دیواری به عنوان پوشش دیوارهای یک اتاق توجه بیشتری را در انتخاب مبلمان، کفپوش و باقی اجزای دکوراسیونی یک اتاق طلب می کند.

 

اگر کف اتاق ساده و به رنگ های خنثی است می توانید از کاغذدیواری های گلدار با طرح های شلوغ بهره بگیرید اما چنانچه در کف پوشش طرح دار و شلوغ استفاده می کنید کاغذ دیواری را با طرح های ساده و رنگ های ملایم در نظر بگیرید و از ترکیب طرح های شلوغ در دیوار و کف با هم بپرهیزید. همچنین این امر را در انتخاب مبلمان و سایر وسایل اتاق نیز در نظر داشته باشید.