سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کاغذ دیواری

کاغذ با روکش وینیل :

در این نوع کاغذ دیواری ماده ای کاغذی به کار رفته است که بر روی آن رویه طرح دار استفاده شده است و همچنین با نمونه وینیل آکرلیک و یا پلی وینیل کلراد اسپری و یا روکش می شود. این نوع از کاغذ دیواری دارای قابلیت شستشو و ضد لک بوده و برای مکان ها با کاربری های متفاوت قابل استفاده هستند. شایان ذکر است به دلیل مقاومت بیشتر این نوع کاغذ دیواری در مقابل چربی و رطوبت، پیشنهاد می شود در آشپزخانه ها از این نوع استفاده گردد.

کاغذ دیواری از نوع منسوج نبافته یا نان وون:

این دسته از کاغذ دیواری ها از مخلوط الیاف فیبر سلولوزی بلند و الیاف نساجی در دستگاه کاغذ تولید شده اند. همچنین به وسیله مواد آکرلیک تقویت شده و با بهره بردن از رنگدانه ها، یک نوع تاری به وجود می آورند و برای ایجاد رطوبت، استحکام و قدرت جذب مورد نیاز، از یک سری افزودنی های خاص استفاده می‌نمایند.

یکی از مزایای این نوع کاغذ دیواری عدم نیاز به دوباره چسب زدن برای نصب است که یکی از عوامل بسیار مهم در صرفه جویی هنگام نصب به شمار می آید. در حقیقت غیربافته شده ها موادی را به وجود می آورند که از نظر ابعاد و اندازه تغییر شکل نمی دهد و رطوبت همانند چسبی مستحکم عمل می کند.

از سایر مزایای این نوع کاغذ دیواری، این است در صورت نیاز به برداشتن کاغذ، به راحتی از دیوار جدا شده و می توان مجدداً آن را به دیوار وصل کرد.

روکش پارچه ای: این نوع از کاغذ دیواری ها به دلیل اینکه سبک تر هستند برای محیط ها با رطوبت کمتر به گزینه ی اول مبدل می شوند و شما می توانید از آنها در نشمین منزلتان استفاده کنید. ماده ی سازنده این دسته، یک ماده سبک وینیل از آکریک می باشد که لایه طرح دار آن بر روی روکش چاپ می شود.

کاغذ با وینیل سخت و جامد:

در این نوع یک لایه کاغذی لمینیت شده به وسیله ی یک روکش از نوع وینیلی جامد پوشش داده می شود.

از ویژگی های این نوع از کاغذها می توان به سطح طرح دار آنها که دارای روکش بسیار قوی وینیلی هستند و از مقاومت بالایی برخوردار می باشند نام برد. از دیگر مزایای این نوع کاغذها قابلیت شستشو و سهولت در جدا شدن از دیوار می باشد. همچنین در محیط هایی که دارای رطوبت بوده و ممکن است در معرض انواع چربی ها و لک ها قرار گیرد، گزینه ی مناسبی می باشد. البته به یاد داشته باشید در کارگاه ها و انباری هایی که امکان تماس فیزیکی با کاغذ وجود دارد مناسب نمی باشند.

کاغذهای وینیل فابریک بک:

جنس این کاغذها از نوع وینیل سخت که بر روی سطوح دکوراتیوشان لمینیت شده است بوده و به سه دسته اصلی زیر تقسیم می شوند:

وینیل سخت یا جامد: مواد تشکیل دهنده این کاغذ مشتمل است بر یک نوار وینیلی که بر روی لایه پارچه ای یا کاغذی لمینیت شده است و به صورت بارز از انواع معرفی شده تا به حال از مقاومت بالاتری برخورد دارد. دلیل این مقاومت جامد بودن وینیل می باشد. این نوع از کاغذها به مشتریانی پیشنهاد می گردد که به دنبال کاغذهایی هستند که صد در صد قابل شستشو بوده و ضد لک و مقاوم می باشند.

کاغذی: این نوع از کاغذها، پایه کاغذی داشته که سطح طرح دار بر روی آنها چاپ می شود. با اینکه این نوع کاغذها روکش نشده اند، در برخی از موارد روکشی دارند که بر روی جوهر کشیده شده و از آن ها محافظت می کند.

کاغذهای وینیلی نون وون یا غیربافته شده: در این نوع کاغذها از یک نوع کاغذ نون وون با یک صفحه وینیلی استفاده شده است و این امر برای ایجاد مقاومت بالا در مقابل آب و نفوذ آن می باشد و کاربری آن در حمام و آشپزخانه می باشد.

دقت کنید که در هنگام انتخاب مناسب ترین گزینه باید بدانید که کاغذ دیواری هایی که دارای روکش وینیل هستند در بین انواع مختلف، بادوام‌ترین نوع کاغذ دیواری محسوب می‌شوند.

تحولات مدرن در کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری سفارشی: فن آوری های  جدید چاپ جوهر افشان دیجیتال با استفاده از اشعه ماورای بنفش(UV) ، جوهری  را که برای تولید کاغذ دیواری سفارشی استفاده می شود را بهبود قابل توجهی داده است. خروجی یک طرح کاغذ دیواری می تواند  از عکس ها یا سایر هنرهای دیجیتال استفاده کند و در لابی های شرکت ها، رستوران ها، مکان های ورزشی، و فضای داخلی خانه نصب شود و احساسی واقعی را در فرد ایجاد کند.

کاغذ دیواری با تکنولوژی های روز: انواع جدید کاغذ دیواری که در قرن بیست و یکم در حال توسعه یا ورود به بازار هستند، این قابلیت را دارند که امواج تلفن همراه و wifi را برمی گردانند و در جهت حفظ حریم شخصی افراد بسیار موثر هستند. این کاغذ دیواری با یک جوهر نقره که فرم کریستالی دارند پوشانیده شده است که سیگنال ها را مسدود می کند.

شرکت اسپانیایی بزرگی هم اعلام کرده است که کاغذ دیواری تولید کرده است که به عنوان واسط کامپیوتری عمل می کند و از وب کم،پروژکتور و سنسورهای حرکتی برای کنترل استفاده می کند.

کاغذ دیواری ضدزلزله: در سال 2012 دانشمندان انستیتو تکنولوژی کارلسروهه ی آلمان کاغذ دیواری را معرفی کردند که می تواند به مقاومت یک دیوار در مقابل زلزله کمک کند. این محصول شامل دو عنصر مهم است: یکی الیاف شیشه ای و دیگری ماده‌ مصنوعی "پولی‌ پروپیلن". الیاف شیشه در جهات مختلف بافته می‌شوند تا نیروهای حاصل از زمین‌لرزه را بر  روی تمام دیوار تقسیم کنند.

 

کاغذ دیواری وسیله ای برای بروز هنر: Tsang Kin-Wah یکی از سرشناس ترین نقاشان کشور هنگ کنگ، کاغذ دیواری در سایز بزرگی را تولید کرده که طرح های گلدار از ویلیام موریس است و هم اکنون به عنوان یک سبک در هنر شناخته می شود.